Terapia miofunkcjonalna
Terapia miofunkcjonalna jest pracą na mięśniach i skupia się na przywróceniu prawidłowych funkcji oddychania (niwelowanie oddychania ustami), gryzienia, żucia, połykania, usprawnieniui wzmocnieniu mięśni wspomagających prawidłowe funkcje w obrębie orofacjalnym. Do kogo skierowana jest terapia miofunkcjonalna? W okresie przedszkolnym terapią objęte są dzieci u których występuje: – oddychanie torem ustnym, – nieprawidłowa pozycja spoczynkowa warg, żuchwy, […]
Czytanie bajek w praktyce logopedycznej
„Inspirujące bajki” – serdecznie polecam książkę dla starszych przedszkolaków! Opisane tutaj historię pomagają dzieciom zrozumieć skomplikowane uczucia: odpowiedzialność, samodzielność, zrozumienie, otwiera się także okazja do inspirującej rozmowy o tym by się nie poddawać, by dążyć do celu, pokonywać strach i sięgać po marzenia. Książka dostarcza refleksji jak radzić sobie z gniewem, smutkiem i jak ważna […]
Słomki jako profilaktyka logopedyczna
Słomki jako ćwiczenie w Gabinecie Logopedycznym Picie przez słomkę to ważna umiejętność. Są również świetnym urozmaiceniem ćwiczeń logopedycznych ( jako ćwiczenia motoryki artykulacyjnej, ćwiczenia oddechowe, ćwiczenia prawidłowego połykania). Picie przez słomkę jednak nie zawsze jest takie proste i oczywiste dla malucha, wówczas możemy zacząć od zakupu saszetki w której umieszczamy płyn, wkładamy tam naszą słomkę […]
Zabawa kluczem do rozwoju
W rozwoju zabawy tkwią korzenie mowy i myślenia ( J. Cieszyńska). W terapii dziecka zabawa (nauka zabawy) jest kluczowa, ponieważ zbliża nas do rozwoju do relacji do nabywania umiejętności komunikacyjnych a czasami także wyrażania swoich potrzeb i myśli. Jak rozwijać dziecko w zbawie? 1) zrezygnuj z roli kierowniczej – to zachęci dziecko do interakcji 2) […]